zondag 27 september 2020

Luie zondag

We gingen Nany vandaag niet bezoeken. Normaal gezien zou ze alweer een andere kennis ontmoeten... maar die afspraak werd afgezegd, vertelde ze me aan telefoon.

Voor ons werd het een luie zondag waar ik eigenlijk heel fel heb van genoten. Een beetje lectuur, enkele huishoudtaken (vooral de wasmachine laten draaien en was te drogen gehangen), koken (witloofsoep gevolgd door lamsfilet met champignonsaus) en, voor Roger, noten rapen in de tuin.  Het wordt een rijke oogst! Kweeperen zijn er minder dit jaar maar dat is niet erg vermits we er zelf niets meer mee doen en we geen liefhebbers meer vinden aan wie we ze kunnen uitdelen. 

Ik wilde ook de voorlaatste brief van mijn vader overtypen maar, toen ik hem begon te herlezen, was ik helemaal ontmoedigd! Hoewel ik hem onlangs met veel moeite had ontcijferd, bleek hij nog steeds moeilijk leesbaar! 


Te lastig voor een luie zondag: die karwei wordt weer uitgesteld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten