vrijdag 31 juli 2020

Vriend Jan heeft ons verlaten

De nacht van donderdag op vrijdag kreeg ik om 1 uur een mailtje van Zeger, die vlak bij onze vriend Jan de fotograaf woont. Hij had pas Jan door de brandweer uit zijn huis zien dragen.
Ondanks het late uur heb ik naar vriendin Seany  gemaild en Karel een sms gestuurd.

Deze ochtend een antwoord van Seany gevonden: onze vriend Jan is overleden. Hartinfarct.
We (en daarmee bedoel ik Roger, ik maar ook al onze Leuvense vrienden) zijn er echt niet goed van! Ik heb ook meteen (tante) Françoise verwittigd, want zij heeft Jan ook heel goed gekend.

Vandaag, voor en tijdens ons bezoek aan dochterlief (daar vertel ik seffens meer over), veel aan telefoon gehangen, onder andere met Seany. 
Seany sprak ook over het heengaan van Guy Missotten onlangs en over het contrast tussen de twee overlijdens: het eerste gewild en het tweede zo onverwacht. En ze betreurde terecht dat we in deze eigenaardige periode niet echt afscheid kunnen nemen van onze overleden vrienden.

Zeggen dat de eerste mensen die ik wilde uitnodigen na de Coronacrisis Jan en Seany waren! 
Rust zacht, lieve vriend Jan!

2 opmerkingen: