woensdag 28 oktober 2020

Covid-19 en vaccinatie

Ik stelde me onlangs (toen ik las dat er volgens bepaalde officiële cijfers in Frankrijk geen oversterfte valt te betreuren naar aanleiding van het Covid-19 virus) de (misschien domme) vraag of verschillende virussen wel tegelijk kunnen toeslaan en of, als dat niet het geval zou zijn, dat het gebrek aan oversterfte kon verklaren (minder griep maar meer covid-19 zouden samen immers evenveel doden kunnen veroorzaken). 

En dan val ik deze avond toevallig op dit. Lees eens (en zo lees je ook waarom ik zulke gemengde gevoelens heb tegenover vaccins), plak de tekst desnoods in dit en laat automatisch vertalen door die volgens mij uitstekende tool.  

Je zult ergens tegen het einde (maar lees echt tot het einde), daar waar staat: "Le Covid est-il en train de remplacer la grippe ??",  lezen dat auteur zich afvraagt of het coronavirus misschien het influenzavirus (griepvirus) aan het vervangen is! Wat eigenlijk een begin van antwoord is op wat ik me afvraag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten