donderdag 29 oktober 2020

Complottheorieën

Ik keek deze avond op mijn scherm met een dag vertraging naar de uitzendingen "Pano" en "De afspraak" op tv, waar het (onder andere) ging over complottheorieën in verband met het coronavirus. Ik had enkele bedenkingen bij hun aanpak maar voelde me letterlijk te lui om er iets over te schrijven en vooral om eerst allerlei zaken op te zoeken.

En dan val ik iets later weer toevallig op een antwoord van Sanctorum op de uitzending van Pano. Ongeveer wat ik ook wilde zeggen maar veel beter geformuleerd en gedocumenteerd

Het lijkt nu wel zeker dat we heel binnenkort opnieuw opgesloten worden. Waarschijnlijk is het inderdaad nodig en dat denk ik trouwens al lang. Maar... hoe zullen we aan de kindjes uitleggen dat Sinterklaas omwille van de lockdown misschien niet bij opa en oma kan langskomen dit jaar? 

5 opmerkingen:

  1. Dat is toch niet moeilijk uit te leggen? Je geeft het antwoord zelf al: "omwille van de lockdown". Sinterklaas moet ook opletten als oude man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinterklaas is een heilige oude man hé, en die woont eigenlijk in de hemel en kan niet besmet worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinterklaas is een fictief figuur dus de precieze eigenschappen ervan kan je arbitrair invullen.

      Verwijderen
    2. Fictief? Vraag dat eens aan Matthias en Eva! Maar we vinden wel een oplossing hoor!

      Verwijderen
  3. Weet je al dat Sinterklaas "officieel" niet in quarantaine moet? Probleem, probleem!

    BeantwoordenVerwijderen