maandag 26 oktober 2020

Weer lang aan telefoon gehangen vandaag

Met Nany uiteraard maar ook met straatgenote V. die geen pc heeft. 

V.  had veel te vertellen, vond het erg dat we elkaar niet kunnen ontmoeten, want ze zou me graag haar laatste schilderijen tonen. Het werd echt een aangenaam gesprek. 

Daarna wilde ik bellen naar de kennis die me gisteren verweet dat ik "nooit tijd heb om te bellen" (vooral omdat ik bij het opstaan een chatbericht van haar vond: dat ze mij eigenlijk dringend had willen spreken en dat mijn constante dralen bij het beantwoorden van een chatbericht ooit tot gevolg zou kunnen hebben dat een wanhopige afzender ondertussen al zelfmoord heeft gepleegd... en ik me dus serieus zorgen maakte). Maar ze gaf niet thuis en vertelde me later (in weer een chatbericht) dat ze gezellig was gaan winkelen in Antwerpen. 

Voor de rest die tekst verder nagelezen en echt, ik vind hem heel goed! Wel valt me weer op dat de auteur (zoals veel Vlamingen) "jij" en "gij" door elkaar gebruikt. Uiteraard heb ik hem daarop gewezen alsook op enkele andere minieme schoonheidsfoutjes. Maar, ik herhaal het, het verhaal is boeiend, goed geschreven, auteur hanteert een brede woordenschat en gebruikt originele beelden!

Deze avond heeft Hendrik mijn pc nog even overgenomen om de laatste details te regelen. Ondertussen praatten we een  beetje (handenvrij, via de gsm van Roger - en dat deed mijn armen deugd, die dat lange telefoneren niet zo fel hadden geapprecieerd). 

Morgen bel ik opnieuw naar die "chatvriendin" en probeer ik haar duidelijk te maken dat, als het echt zo dringend is, ze eender wanneer mag telefoneren, en, wat mij betreft, in zulk geval beter dat doet dan een chatbericht te sturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten