maandag 19 oktober 2020

Strengere corona-maatregelen

Na een (veel langer dan gisteren) telefoongesprek met Nany en daarna een vertaling (eindelijk weer!) stelde ik een wandeling voor. 

Het werd weer Sint-Truiden, waar we (eigenlijk Roger, ik liep gewoon mee) "winkels keken". Weinig volk in de stad en alle cafés dicht: dat was echt een raar gezicht (tijdens de lockdown zijn we niet naar Sint-Truiden geweest vermits we onze gemeente niet mochten verlaten behalve voor essentiële verplaatsingen). Ik vraag me af hoeveel horecazaken nu weer failliet zullen gaan? Wat ons ook opviel: veel minder verkeer dan anders onderweg. Omdat er opnieuw veel mensen telewerken?

Later kreeg ik, via zus Bie, de strengere maatregelen van het rusthuis te lezen. Roger en ik moeten ons volgend gepland bezoek aan Nany weer uitstellen!

Voorlopig zijn Roger en ik nog in orde wat die strengere maatregelen betreft. Elk gezin mag vier vaste contacten thuis ontvangen, maar afstand houden. Wij ontvangen niemand. Dochterlief ontvangt ons en haar schoonouders, dat zijn precies vier personen. Je mag echter nog maar één persoon knuffelen buiten je huisgenoten en dat zal wel voor een probleem zorgen. De laatste weken waren mijn knuffels nog enkel voor de kleinkinderen, maar die zijn met drie! 

Vandaag ook een telefoontje gehad van mijn vriendin uit Ronse. Zij en haar echtgenoot hebben tot nog toe zo mogelijk de maatregelen nog strikter opgevolgd dan wij.

Deze avond besliste Roger dat hij wel wilde kijken naar "Tabula rasa" (ik had er nogal enthousiast over gedaan) en dus keek ik een tweede keer naar de eerste aflevering, deze keer naast Roger gezeten.

Ik hoor en lees op Franstalige sites en video's steeds vaker voorspellingen over een nieuwe lockdown in Frankrijk vanaf het einde van deze maand, schaarste en toekomstige serieuze rellen. Benieuwd of die voorspellingen zullen uitkomen!

1 opmerking:

  1. Ziezo, de voorspellingen zijn uitgekomen (en zelfs precies op de datum voorspeld door Crèvecoeur: nieuwe lockdown in Frankrijk : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201028_96389722?hkey=0f16215621ea209729b23f8baa248de9&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=breaking&adh_i=f8b9d6c40c3c6cddfa134bcae3f8ffb7&imai=f645e77a-fdd8-46b5-8371-c9b60473347f&adh_i=f8b9d6c40c3c6cddfa134bcae3f8ffb7&imai=f645e77a-fdd8-46b5-8371-c9b60473347f&M_BT=9287823728566 )

    BeantwoordenVerwijderen