woensdag 28 oktober 2020

Weer een rustige dag

Heel winderige, regenachtige en rustige dag met als enige beweging onze boodschappen. Woensdag is niet onze vaste boodschappendag en ik was een beetje bang dat het te druk zou worden (vrije middag in de scholen) maar weer viel me op dat er heel weinig volk op stap was.

In het rusthuis waar Nany verblijft zijn er nu al 4 bewoners besmet, waarvan een op haar afdeling. Normaal gezien zouden wij volgende zondag of de zondag daarop op bezoek zijn gegaan maar dat bezoek valt weer in het water ten gevolge van de verstrengde corona-maatregelen. Nany begrijpt het en brengt blijkbaar het grootste deel van haar tijd door met vriendinnen opbellen. Zelfs "tante" José had ze vandaag al twee keer aan de lijn.

Een antwoord gekregen van mijn "chatvriendin". Ze had mijn berichtje (waarin ik vroeg of ik haar gisteren moest telefoneren) ontvangen maar het gaat beter met haar: ik hoefde dus niet meer te bellen

Weten jullie nog dat ik begin deze maand zei dat ik op veel Franse sites en vlogs las en hoorde dat men tegen het einde van de maand in Frankrijk een nieuwe lockdown voorspelde (en daar plakte Crèvecoeur zelfs een precieze datum op: 28/10)? Wel, zopas gehoord dat Macron inderdaad een nieuwe lockdown heeft afgekondigd! Stevenen wij daar ook op af?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten