maandag 15 november 2021

Crèvecoeur en spiritualiteit

Dit kan geen toeval zijn (waarschijnlijk ligt het aan een algoritme van Google). Ik viel deze avond op dit interview met Crèvecoeur. Ik heb het nog niet helemaal uitgekeken maar wil het jullie niet onthouden. De interviewster spreekt wel Canadees Frans (tja, het is weer in het Frans) maar Crèvecoeur zijn Frans is heel verstaanbaar. 

Het is de eerste keer dat ik Crèvecoeur zo in detail over zijn spirituele leven hoor praten en... ik herken mezelf daar vaak in. Nee, ik durf zeker niet te beweren dat ik even intelligent en tegelijk bescheiden ben als hij of dat ik evenveel gelezen heb of het even gemakkelijk had in mijn studies, integendeel! En zijn prestigieus geheugen mis ik al helemaal! Maar de weg die hij heeft afgelegd (van heel religieus via twijfels tot gewoon spiritueel zonder daarom religies met alle zonden te belasten) is voor mij zo herkenbaar! Ik kijk het interview even uit voor ik ga slapen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten