zaterdag 20 november 2021

Verandering van programma

Normaal gezien zouden we op dit uur met Debby en Hendrik in de salon zitten te babbelen en te filosoferen. Morgen rond 13 uur zouden de andere kinderen aankomen en deze nacht zou Sinterklaas langsgekomen zijn. We hebben echter alles afgelast. Met Sinterklaas heb ik half en half een andere oplossing afgesproken (later daarover meer, eerst zien of de papa en mama dat ook een goed idee vinden). Wat de samenkomst met de kinderen betreft, ik twijfel eraan of we daarvoor nog de kans zullen krijgen voor kerstmis. 

Bleef nog het probleem "menu" over! Ik had alles in huis, behalve het vlees voor de spaghetti van morgen, dat zouden we pas vandaag hebben gekocht. Vandaag zouden we alu gobi hebben gegeten. Daarvoor had ik twee bloemkolen en vegetarische balletjes voor vier personen gekocht (Debby eet geen vlees, vandaar). Morgen zou het spaghetti worden, met quorn voor Debby en met gehakt voor de rest van het gezelschap. Een van de bloemkolen aten we gisteren al op, met een hamburger.  Vandaag werd het spaghetti met de quorn bedoeld voor Debby. Ik had heel veel spaghettigroenten gekocht en maakte dus saus voor minstens twee dagen, een deel met quorn en een deel zonder. Nu moet de andere bloemkool eerst op, dus eten we morgen alu gobi met de helft van de vegetarische balletjes. En de andere balletjes zal ik dan maandag serveren met de rest van de tomatensaus. Zo gaat er toch niets verloren, want dat zou ik heel erg vinden! 

Daarnet bedacht ik echter dat het maandag mijn verjaardag is en dat vegetarische balletjes met tomatensaus niet bepaald mijn favoriete eten is! Ik kan echter een meer feestelijk tintje geven aan het menu van maandag door, in plaats van een voorafgaand soepje, de voor morgen gekochte hapjes, die sowieso op moeten, te serveren bij een glas sherry. 

En... ik vrees dat we dan nog kliekjes zullen overhouden (vandaag hadden we bijvoorbeeld al veel tomatensaus over die ik heb toegevoegd aan het deel zonder quorn bedoeld voor maandag, maar dat is nog zo veel saus dat ik nu al weet dat we die dag niet alles zullen op krijgen - en zeker niet na die hapjes). Dus ben ik wel verplicht voor dinsdag ook iets met tomatensaus te verzinnen (selder misschien? Of zou ik daar tomatensoep kunnen van maken?).

Wat een luxezorgen eigenlijk! Maar toch, ik had het zoveel liever gehad zoals eerst gepland, kinderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten