dinsdag 16 november 2021

Tegenwind aflevering 7

(Zeer) uitgebreide (en dus voor mijn rug en ledematen heel vermoeiende) boodschappen vandaag.  Voor de rest niet heel veel gedaan buiten bellen met Nany, wat opruimen, lezen, koken (kikkererwten met ui, look en spekblokjes gebakken in olijfolie) en afwassen.

Deze avond heb ik wel gekeken naar de zevende aflevering van "Tegenwind". Een rondetafelgesprek met de deelnemers aan de vorige afleveringen (heb ik al verteld dat Crèvecoeur in een van zijn "Conversations du lundi" vanuit zijn Canada verwijst naar een van die deelnemers, onze Vlaamse professor Mattias Desmet?). Boeiend zoals altijd en misschien voor mij nog de meest interessante aflevering. Er worden veel vragen gesteld die ik me ook stel (en niet altijd hoopgevende mogelijke antwoorden geformuleerd).

Het gaat onder andere over wetenschap, geneeskunde, maatschappij, politiek, censuur en spiritualiteit. Deze keer is het in het Nederlands, vrienden, en ik raad jullie echt aan ook even te kijken! Het duurt wel bijna anderhalf uur maar als je dat echt te lang vindt, kijk dan vanaf ongeveer 60 minuten. Je krijgt er weer die mooie Andalusische landschappen gratis bij! 

Ik ga nu nog een paar mails beantwoorden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten