vrijdag 29 november 2019

Borgloon en Limburgse Monografie

Omdat het vandaag niet zo koud was en niet regende, stelde ik na de middag een wandeling voor. Nog eens in Borgloon. Ik heb ervan genoten: het was er veel minder doods dan de vorige keer maar ook niet te druk. En ik vind Borgloon een heel mooi stadje!

Kort nadat we terug thuis waren, een telefoontje van Jan Gerits. De volgende Limburgse monografie is klaar om nagelezen en opgemaakt te worden. Dat is ontzettend vroeg: die moet pas in maart volgend jaar verschijnen. Deze keer heeft niet Jan Gerits ze geschreven, wel Roger Janssen.

Ik weet eigenlijk niet waarom, maar de laatste dagen laat ik mijn gsm in mijn handtasje terwijl die vroeger altijd aan mijn riem bengelde. En dat handtasje ligt meestal in de keuken. Toen ik deze avond voor het eten begon te zorgen, keek ik toch eerst even op mijn mobieltje of ik iets gemist had.

Jawel hoor: gisterenavond een oproep van Ludo D.
Ik belde hem uiteraard meteen terug. Het bleek te gaan over een vergadering van de cultuurraad gisterenavond waar Ludo én Roger (als afgevaardigden van Heemkunde) hadden moeten naartoe gaan, maar waar geen van beiden naartoe is geweest. Ludo niet omdat hij verhinderd was (dat wilde hij vertellen in die gemiste oproep) en Roger niet omdat hij er niet van op de hoogte was omdat hij de mail met de uitnodiging niet had aangekregen. Tja, dat gebeurt. Veel minder vaak dan met de gewone post maar toch...

Ludo, ik weet dat je deze blog soms leest: als je geen respons krijgt op onze smartphones, bel dan in het vervolg naar ons vast nummer. Het bereik is hier zo slecht dat Roger en ik daarstraks, tijdens ons gesprek met jou, echt in een hoekje van de keuken moesten blijven staan of we hoorden je niet meer!

Als je je afvraagt hoe ik dan soms uren aan telefoon kan hangen met mijn moeder: het antwoord is dat we elkaar bellen op een vast nummer (en ik ben echt bang dat het zal veranderen zodra ze in dat rusthuis zit: ik zie me echt niet om de andere dag een uurtje in een hoekje van de keuken - of de badkamer, daar is het ook oké in dit oude huis - doorbrengen).

Jan Gerits  heeft me deze avond de tekst van de nieuwe monografie doorgemaild en ik ga daar dus rustig aan beginnen te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten