dinsdag 26 november 2019

Afscheid van tante Mathilde

Vandaag werd dochterlief 40 jaar!

En wij reden naar het Brusselse om afscheid te nemen van mijn tante Mathilde.
Vlak voor we vertrokken, kwamen de werklieden aan: de werken zijn eindelijk begonnen.

Van de dienst in de kerk heb ik praktisch niets verstaan: zo'n slechte akoestiek. Maar het was wel fijn om daarna praktisch al mijn neven en nichten van vaders kant (plus mijn ooms Gusty en Paul) terug te zien. Jammer dat zoiets enkel gebeurt bij uitvaarten...
En om zelf een reünie te organiseren heb ik het veel te druk!

Plus, maar dat is een heel ander probleem: aan die kant van mijn familie is alles in het Frans te doen. Hoewel, Stéphane, de oudste zoon van tante Mathilde en "oncle" Ludo, Yves (oudste zoon van mijn vaders zus, die toevallig in België was en dus naar de uitvaart kon komen) en nicht Chantal spreken vrij tot heel goed Nederlands. Maar... ze doen het niet zo gauw.

O ja, broertje en Nany waren ook op de uitvaart maar broertje had geen tijd om naar de koffietafel te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten