vrijdag 22 november 2019

Feesten voor mijn verjaardag?

Ik kreeg zopas een mail van iemand die me vroeg of ik het niet jammer vind dat mijn 70 jaar alleen gevierd werd met een Indiaas gerechtje.
Nee!

Behalve die heel uitgebreide boodschappen en al die antwoorden op mails, telefoontjes en andere berichtjes, was het voor mij een dag (eigenlijk vooral een avond) zonder verplichtingen!

En sorry vrienden, ik zie jullie allemaal heel graag, maar wat kan ik genieten van "niets hoeven te doen", van op mijn gemakje te lezen wat ik wil lezen, van het mijmeren terwijl ik een blokje bittere chocola laat smelten op mijn tong, kortom, van even met niemand anders dan mezelf rekening te houden.
Oké, ik geniet dus bewust van een heel egoïstische dag! Met volle teugen! Voor mij hoeven er dus absoluut geen feesttoeters of - neuzen aan te pas te komen om me gelukkig te voelen. Integendeel.

Maar vanaf morgen hou ik weer meer rekening met mijn dierbaren, dat is beloofd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten