vrijdag 22 mei 2020

Een rustige dag met een verrassing

Roger voerde vandaag enkele werkjes uit in het poortgebouw.


Ik zat ondertussen op het aanpalende binnenplein te lezen ("Het verhaal van ons huis" van Jozef Weyns) en daarna te bellen met Nany. Een dik halfuur. Tot het begon te regenen.

Daarna vond ik een bericht van Matadi-vriend Lieven P.  met een boeiende documentaire. Over hoe Nederlands klonk in de elfde eeuw (in de buurt van Rotterdam). Ongelooflijk interessant, kijk zelf maar hier!  Boeiend om te zien en te horen hoezeer de huidige taal verschilt van dat Oud-Nederlands en hoe je soms toch kunt raden hoe onze woorden etymologisch voortkomen uit die oude woorden. Heel fel bedankt, Lieven!

O ja, en ik heb geen pijn meer gevoeld in mijn knie! En Oostland van de KVLS is nagelezen: nog voor ik op het binnenplein ging zitten, heb ik de drukproeven doorgestuurd naar Edith Oeyen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten