dinsdag 26 mei 2020

Lectuur en film

Boodschappen vandaag. Weer ging Roger in z'n eentje de winkels binnen. Ondertussen las ik verder in "Het verhaal van ons huis" van Jozef Weyns (o ja, die monografie mocht vandaag naar de drukker worden gestuurd en met Jan Gerits gaat het heel goed).

Mijn lectuur vordert traag: de auteur schrijft heel associatief, waardoor van enige chronologie geen sprake is. Wat soms heel verwarrend is. Dat en de oubollige taal maakt dat ik al drie keer tegen Roger zei: 'Ik denk dat ik niet verder ga lezen.'
En toch lees ik telkens voort, want dan kom ik weer een heel interessant stukje tegen over een of andere typische Kempische figuur (auteur was heel fel geïnteresseerd in alles wat met heemkunde heeft te maken). En... de tekeningen van de auteur in het boek zijn heel goed!

Veel gelezen en bekeken over de polemiek in Frankrijk in verband met die studie over dat geneesmiddel (inderdaad, het werd niet toegediend zoals Raoult het deed). Ik besef dat ik te vaak naar Franse toestanden verwijs... en ik vroeg me af of in Nederland dan geen enkele kritische arts te bespeuren viel. Het lijkt wel of Google gedachten kan lezen, want kort daarop werd me dit voorgesteld.

Na onze brunch vond ik een mail van Hendrik die me de serie "Chernobyl" aanraadde. Dat leek me een goede hint en deze avond keken Roger en ik naar de eerste aflevering. We vonden het akelig maar goed!

Met mijn armen gaat het elke dag beter... zo veel beter zelfs dat ik vandaag wat begon op te ruimen (ik besef dat ik dagen opruim- en schoonmaakwerk zal hebben als mijn armen helemaal in orde zijn - en... vermits ik in gewone omstandigheden al slechts één kamer per dag aankan!). Resultaat: ik heb die armen weer voelbaar geforceerd!

O ja... Roger lijkt verkouden! Moet ik me nu zorgen maken???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten