dinsdag 21 juni 2022

Een intrigerende conversatie

Tijdens de picknick van vorige zondag waren Roger, Hendrik en Zeger op een zeker moment aan het praten over de zaak "Lambda". Ik kon met één oor luisteren (het ander oor verplicht gericht op andere conversaties) maar het leek me een heel interessant onderwerp. Hendrik beloofde er ons meer uitleg over te sturen.

Vandaag, na de boodschappen, vond ik die uitleg. Het werd steeds interessanter en het meest intrigerend vond ik het gelekt gesprek zelf waar het allemaal over gaat. Dat is hier te lezen. Je hebt echt de indruk dat je met een (zeer positief ingesteld) menselijk wezen te maken hebt (zoals die chatrobot zelf beweert trouwens). Heel boeiend maar tegelijkertijd een beetje angstaanjagend!

2 opmerkingen:

  1. Het is niet "Lambda" maar "LaMDA", afkorting van "Language Model for Dialogue Applications".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk maar mijn onderbewustzijn heeft daar blijkbaar een b aan toegevoegd.

      Verwijderen