zondag 5 juni 2022

Een nieuwe dag met de kindjes

Iets voor 8 uur begon een nieuwe dag vol spelletjes, lectuur, tekenen en toch ook nog een beetje werk voor school. Eerst wilden we deze middag in "Den Teluur" in Sint-Truiden gaan eten maar een diluviale regen deed ons dat uitstellen tot deze avond. Weer hebben we geen last gehad van wateroverlast in tegenstelling tot andere gemeenten in Limburg. In de plaats van ons uitstapje bakte ik dan maar pannenkoeken.



Tegen 17 uur reden we dan eindelijk naar Sint-Truiden. Wat is "Den Teluur" uitgebreid sinds 2 jaar! Het is er nog steeds even goedkoop en lekker... maar de porties zijn zo mogelijk nog copieuzer geworden. Ik kreeg maar de helft op van mijn vispannetje, Elena en Eva hebben meer dan de helft van hun vol-au-vent laten liggen en Matthias een van zijn twee worsten. De kindjes wilden zelfs geen ijsje toe en Elena voelde zich ook een beetje misselijk in het naar buiten gaan (ik had natuurlijk niet verwacht dat ze die hele grote portie zou op krijgen maar nog minder dat ze me beleefd zou vragen of ze mocht ophouden nadat ze zich een poosje - dat vernam ik toen dus pas- geforceerd had verder te eten). 





Gelukkig ging de misselijkheid thuis snel over na een uurtje lectuur. En toen vroegen de kindjes een waterijsje. Daarna keken ze samen nog naar een sprookjesfilm voor het (iets te laat) naar bed gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten