dinsdag 14 juni 2022

Herinneringen aan een akelige periode

Weer moesten we niet "babysitten" vandaag en Roger stelde na mijn telefoontje met Nany voor nog eens naar de kringwinkel in Tongeren te rijden. Ik loop daar heel graag rond maar heb ondertussen geleerd me niet meer te laten verleiden. Dus niets gekocht. Het viel me op dat er opvallend weinig boeken verkocht werden. Omdat mensen bijna geen papieren boeken meer lezen?

Ik heb ook eindelijk weer een kwartiertje (denk ik, heb het niet gemeten) gelopen met de wandelstokken waarmee ik vroeger uren kon wandelen en ik voelde me zo fier als een baby die zijn eerste stapjes zet! 

Nadat ik deze avond enkele mails had beantwoord, viel ik op een Arte-documentaire over de zaak Dutroux. Het is, denk ik, een documentaire in vier delen en ik ben nu naar het tweede deel aan het kijken. Ik zal sowieso voor ik ga slapen moeten overschakelen op iets meer ontspannend, want de video roept te akelige herinneringen op aan een periode dat we onze kinderen bijna niet meer alleen op straat durfden te laten lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten