vrijdag 19 juni 2020

Naar de bruine madonna

Ik had vandaag voorgesteld even te wandelen in de buurt van de brouwerij van Kerkom. 
Niet omdat ik iets wilde gebruiken op het binnenplein ervan maar om na te gaan of het er niet te druk is. Ik vraag me immers nog steeds af op welk terras je veilig afspreekt in deze coronaperiode. 

Ik heb het al gezegd: de meeste terrassen zijn overbevolkt. Het lijkt wel of de mensen denken dat de epidemie voorbij is omdat we meer vrijheid krijgen. Een paar van mijn vriendinnen zijn daar zelfs van overtuigd: al die versoepelingen betekenen volgens hen dat het gevaar geweken is! 
De brouwerij bleek echter gesloten. 

Dus stelde Roger voor verder te gaan tot aan de kapel met de bruine madonna. Dat vond ik een uitstekend idee. Het was jaren geleden hoewel die kapel, vanaf de eerste keer dat we ze bezochten, een bijzondere indruk op mij maakte.

Nu weer. Ik voel me daar zo ongelooflijk rustig worden!  

Vandaag zijn we er niet zo lang gebleven: er kwam een man even bidden en de kapel is zo klein dat de aangeraden fysieke afstand moeilijk kan nageleefd worden. 
Rare tijden zijn dit wel ! 






P.S. ik vraag me af of ik nog wel de moeite moet doen hier labels aan toe te voegen!

1 opmerking: