zaterdag 27 juni 2020

Zo'n gezellige middag en avond!

Of Roger wilde helpen een omgewaaide boom op te ruimen, had schoonzoon gevraagd. Uiteraard!
En ik ging mee.
Terwijl de mannen met die boom bezig waren, hebben de kindjes, hun mama en ik geknutseld en heel veel armbandjes en halskettingen gemaakt met "loombandjes" (Ik merk dat in het filmpje, waar de link naar voert, met een haakpen wordt gewerkt, wij werkten alleen met onze vingers). 
Ondanks de soms felle wind en de onweersdreiging af en toe, zaten we de hele tijd op het terras en hadden we reuze pret! Elena kon al goed overweg met die elastiekjes, ik leerde het vrij snel van haar, Matthias van mij en nog even later had Eva de werkwijze ook onder de knie! Ondertussen praatten we bij. De kindjes zijn altijd al heel taalvaardig geweest maar vandaag viel me weer op hoe goed kleine Eva praat. Ze luistert dan ook elke conversatie tussen volwassenen af!

Nog niet zo lang geleden wilde ze me even spreken aan telefoon nadat ik een poosje met haar mama had gebeld. En weet je wat ze me vroeg? 'Oma, vertel eens waarover je het had met mijn mama, want ik heb niet zo goed kunnen luisteren!'



Tegen de avond begon dochterlief voor het eten te zorgen. Dat konden we ook op het terras nuttigen. Na een aperitief met Oloroso, werd er gebarbecued en aten we daarbij de zelfgemaakte frietjes van dochterlief en slaatjes. Heerlijk zomers! De wind wakkerde soms aan en af en toe dachten we dat we het aangekondigde onweer zouden krijgen maar het bleef droog en lauw!


Elena, Matthias en Eva gingen vrij laat naar bed en Roger en ik reden iets over 22 uur terug naar Haspengouw. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten