donderdag 23 december 2021

Eindelijk hoor ik het uitleggen in het Nederlands

En het is zelfs een Vlaming: de viroloog en vaccinoloog Geert Vanden Bossche.

In dit interview  geeft hij onder andere een heel degelijke en (ook voor leken) verstaanbare uitleg over virussen, varianten, inentingen en "adaptatie" van varianten ten gevolge van vaccinatie. Weer hoor ik hier zeggen dat deze inenting midden in de epidemie die adaptatie in stand houdt en dus niet efficiënt is. En dat een boosterprik nemen zeker geen goed idee is. Als men hem vraagt waarom zulke zaken niet worden gezegd door de overheid blijft hij wel weer het antwoord schuldig, wijst hij alleen op de onvolmaakte en louter theoretische kennis van veel vaccinologen. Op een zeker moment zegt hij iets dat ik al vaker heb gezegd (maar over andere onderwerpen, zoals bijvoorbeeld euthanasie): het is niet omdat men de definitie van iets verandert dat de zaak zelf verandert.  Het interview duurt 45 minuten maar, nogmaals, is gemakkelijk te begrijpen en heel interessant. 

1 opmerking:

  1. Ik lees deze avond dat die "vaccinoloog" "niet meer" dan een dierenarts zou zijn. Ik heb al lang geen vertrouwen meer in de mainstream media maar ik weet ook dat ik niet alles mag geloven wat "daarbuiten" verschijnt. Ik wacht dus met mijn oordeel!

    BeantwoordenVerwijderen