vrijdag 24 december 2021

Ik had al een vermoeden

Ik luisterde daarnet naar een interview met dokter Perronne. Het is weer in het Frans, het is nogal lang... maar helemaal aan het begin hoor je hem zeggen dat hij benaderd werd door journalisten die hem zeiden  overtuigd te zijn van zijn gelijk maar dat ze dat niet mogen publiceren of ze verliezen hun job. 

Ik vroeg me al een poosje af waarom je in alle mainstreammedia hetzelfde refrein leest en of het misschien aan een of andere dreiging kon liggen. Maar, dachten Roger en ik dan weer, dat is misschien toch wat ver gezocht!

Dokter Perronne geeft geen namen, precies om die journalisten niet te discrediteren, en dat maakt jammer genoeg dat hij niets bewijst met zijn bewering (al begrijp ik zijn discretie en geloof ik dat hij eerlijk is). 

Ik vroeg me onlangs nog af of ik niet "1984" van Orwell zou moeten herlezen. Misschien ga ik dat inderdaad doen, nog voor ik eindelijk verder lees in "De moedereed". Hoewel "1984" helemaal geen kerstlectuur is!

Toch een zalige kerst allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten