zondag 31 december 2017

Oudejaarsmenu

Roger en ik hebben de gewoonte aangenomen thuis nooit meer te eten enkel omdat het etenstijd is, wel als we honger hebben.

Voor vandaag had ik een eenvoudig etentje voorzien (jullie weten al dat wij oudejaar al lang niet meer vieren): de rest van de soep van gisteren, een lekker stuk rundvlees en allerlei gewokte groentjes zoals savooikool, spruitjes, boontjes, wortels, erwtjes... Een dessert eten we nooit, wel wat bittere chocola en ik had nog een dikke meloen.

Rond 16:30 uur kwamen we terug van een wandeling in Borgloon (tussen twee windvlagen en twee regenbuien door). We hadden allebei honger en er stond een rest zuurkool met worst in de koelkast.We maakten er met wat speltbrood en mosterd een soort hotdog van (lekker!). En, omdat we daarna allebei nog zin hadden in fruit, aten we de meloen op.

Rond 18:30 uur vroeg ik aan Roger of ik aan de voorbereiding van het avondmaal moest beginnen. 'Heb jij al honger?' vroeg hij.
'Eigenlijk niet.'
'Wacht dan nog even.'

Rond 20 uur zelfde scenario.
'Misschien toch al wat soep eten?' stelde Roger voor.
We aten twee dikke borden soep en stelden daarna vast dat we helemaal geen honger meer hadden.

Ik denk dus dat het vlees en de groentjes voor morgen zijn. Een stukje zwarte chocola hebben we wel nog gegeten.

Gelukkig 2018!



2 opmerkingen: