woensdag 22 september 2021

Toen was geluk heel gewoon

Onlangs vond ik op YouTube en volgde ik met veel plezier de (oude) Nederlandse televisieserie "Toen was geluk heel gewoon". Deze avond stelde YouTube mij een documentaire (of hoe moet ik het noemen?) over die serie voor: "Nu is geluk nooit meer gewoon".  Ik merkte dat het nogal lang uitviel, dus wachtte ik braafjes tot na ons avondmaal (gevulde courgette) en keek daarna pas ernaar. Ik vond het heel interessant, heb er echt van genoten!

Nany had het ook over vroeger aan telefoon vandaag. Nog steeds een gevolg, vermoed ik, op de ontmoeting met haar vrienden uit Matadi vorige zondag. Ja, daar was voor haar geluk ook heel gewoon! Ze zegt wel dat ze geregeld heimwee had naar haar moeder en broer (en andere familieleden, maar in mindere mate) maar zoals je haar nu bezig hoort, lijkt het toch of die zes jaar in Matadi voor haar de gelukkigste in haar leven waren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten