vrijdag 5 maart 2010

Afhankelijkheid

Ik dacht vandaag nog na over die subsidies. En ik herinnerde me dat onze vriend Dirk Lambrechts zaliger in zijn  boek  ‘Fado, de tranen van de Taag’ sommige uitspraken deed die we absoluut niet gewend waren van hem.
We hebben hem erover aangesproken, en zijn antwoord was: ‘Wiens brood je eet, diens woord je spreekt’.

Ik weet dat grote uitgeverijen de teksten van auteurs laten redigeren, ik weet echter niet in welke mate dat gebeurd is met de teksten van Dirk.

Maar (en hij gaf het grif toe) enkele passages uit het boek leken echt niet uit zijn mond te komen!

Nu, dat boek werd uitgegeven door Epo (Wat staat voor ‘education prolétarienne, proletarische opvoeding’, een filiaal van Amada).

En… Dat wist Dirk (die zeker niet links was) blijkbaar niet toen hij zo blij was dat zijn manuscript daar aanvaard werd!

Wel, zo werkt het ook met subsidies. Je eet van de ruif en conformeert  je, want anders verlies je al die voordelen!

Dus, mijn Roger heeft gelijk: afschaffen, die subsidies!

En ik heb ook gelijk: afschaffen van het deel van onze belastingen dat gaat naar subsidies!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten