maandag 16 mei 2011

Over Martin Wings en het hiernamaals

Rustige werk- en rustdag vandaag. Niets speciaals te melden.
Hoewel… deze avond laat kwam ik terecht op de website van schrijver en KVLS-lid Martin Wings, en las ik daar enkele prachtige gedichten waarvan er (volgens mij) veel gaan over zijn onlangs overleden vrouw.

Oordeel maar zelf: http://verhalen.jouwweb.nl/gedichten/poa-zie

Onlangs, tijdens een chatsessie met Hendrik, spraken we nog over de dood en over wat daarna. Hendrik baseert zich op de huidige staat van de wetenschap en is ervan overtuigd dat het daarna gedaan is… en vindt dat feitelijk erg. Ikzelf heb een poosje hetzelfde gedacht, vlak na zijn geboorte, maar doordat ik met die gedachte niet kon leven (een te groot ‘ego’?), zocht ik naar antwoorden. Volgens mij heb ik ‘tekens’ gekregen. Maar al die tekens wijt Hendrik aan ‘toeval’.

Maar in toeval geloof ikzelf dan weer niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten