donderdag 24 januari 2013

Receptie in het Rijksarchief van Hasselt

Heel koude dag vandaag. En weer geen wandeling in de sneeuw: ik moest eindelijk echt een beetje werk verrichten hier in huis na al onze afwezigheden de laatste dagen. Want ik heb geen werkvrouw ! Bedroefde emoticon

We hebben ook  geen tijd uitgetrokken voor boodschappen, dus bestond ons avondmaal uit wat ik kon klaarmaken met wat ik in huis had: tomatensoep en een heerlijke omelet met champignons, look en aardappelen (eigenlijk had ik daar al heel lang zin in, misschien heb ik daarom onbewust de boodschappen uitgesteld? Roger vindt dat gerecht immers maar zozo!).

Daarna reden we naar Hasselt (we wilden eerst met de bus, maar de laatste bus terug bleek al rond 20 uur te rijden, en wij werden pas om 20 uur in het Rijksarchief verwacht). Het ging dus met de auto, een parkeerplaats vinden vergde nogal wat tijd en we moesten te voet toch een heel poosje de kou trotseren voor we aan het Rijksarchief aankwamen!

Het Rijksarchief heeft nieuwe schappen aangeschaft en we waren deze avond uitgenodigd op hun inhuldiging. In feite was het, denk ik, gewoon een alibi om alle vrijwilligers gezellig samen te krijgen.

Na twee toespraken (eentje van Rombout Nijssen), kregen we Cava of fruitsap te drinken, mét chips en nootjes, terwijl we in groepjes de nieuwe schappen mochten gaan bezoeken via een heel labyrint van trappen en gangen.

Dat Rijksarchief is gevestigd in een mooi, vrij indrukwekkend pand! Dat vonden ook Johnny en Christiane, die we daar ontmoetten en met wie ik even babbelde. Ik had hen maanden geleden immers, na een reactie van hen op deze blog, beloofd me kenbaar te maken als ik ze nog eens zou zien.

We kwamen er ook enkele leden van Heemkunde tegen en terwijl Roger met hen sprak, keuvelde ik met de dochter van Jean Nossin. Haar zoon blijkt in de buurt van onze dochter te wonen! Glimlach

Aangename avond dus, maar weer merkte ik dat ik te veel “snoep” als ik niet mag roken!

Thuis keek ik nog naar een aflevering van Star Trek! Ik lijk er wel aan verslaafd!

Ik vraag me af hoe het nu gaat met de voet van Hendrik? Ik had vandaag echt geen tijd om hem op te bellen, heb hem wel een mail gestuurd, maar hij antwoordde nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten