zaterdag 31 oktober 2015

Naar “La maison du souvenir” en “Stephane Malais” maar wel de “Reizende Reiger” gemist

De werkgroep WOI zou vandaag een bezoek brengen aan het museum “La maison du souvenir” in Hermalle sous Argenteau, deelgemeente van Roupeye. De afspraak was om 12:30 uur aan de achterkant van het gemeentehuis van Heers. Van daar zouden we met enkele auto’s naar Hermalle rijden. Roger en ik kwamen aan stipt op het afgesproken uur en… Er was niemand meer.

Onze GPS leidde ons dus naar het museum… Waar we nog een poosje op de anderen moesten wachten. Bleek dat zij op ons hadden gewacht aan de voorkant van het gemeentehuis. De mail zei anders heel duidelijk: achterkant.

We kregen een interessante rondleiding met veel verhalen uit de eerste en tweede Wereldoorlog, echt boeiend gebracht. Alleen heb ik geen auditief geheugen en heb ik er dus niet veel van onthouden. Het bezoek duurde wel iets te lang: bijna twee uur en half.

AA314720 Foto Roger

Daarna werden we door de gemeente Heers (de werkgroep gaat van de gemeente uit) getrakteerd bij Stephane Malais in Heks. Daar brachten we nog een paar aangename uurtjes door, sommigen met taart en koffie, anderen (zoals ik) met thee en een frisse pint. Het was dan ook mooi weer en ik vond het een beetje jammer dat het gezelschap niet in de tuin ging zitten.

Deze avond was er in het Leuvense een optreden van de Reizende Reiger. Uiteraard had Zeger ons uitgenodigd maar jammer genoeg te laat: we hadden al die afspraak gemaakt met de werkgroep WOI.

‘Als we op tijd terug thuis zijn, kunnen we misschien toch naar Leuven rijden en Zeger verrassen’, had ik Roger voorgesteld (in feite waren we om 17 uur ook uitgenodigd op een vernissage in Ulbeek, maar dat hadden we nog niet toegezegd).

Helaas, we waren pas na 18:30 uur thuis… Waar ik nog moest koken. Op het menu stond, na groentesoep, een stoofschotel met varkensvlees. Ik heb gewoon een van de Vlaamse recepten toegepast maar de pruimen heb ik vervangen door kweeperenmoes. Heel lekker was dat!

Een fijne dag dus maar ik vind het jammer dat we niet konden gaan kijken naar de Reizende Reiger. Zeger, in het vervolg moet je ons vroeger uitnodigen, oké?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten