donderdag 8 oktober 2015

Rustgevende dag

Hoewel ik graag mensen ontmoet, heb ik heel geregeld nood aan alleen zijn (enkel Roger is dan toegelaten in mijn nabijheidGlimlach) en na de drukke voorbije weken heb ik echt genoten van een dag als deze, ondanks de frequente regen.

Na wat lectuur en opruimwerk voor mij, appels plukken en houtbewerking voor Roger (hij heeft een bijkomende boekenkast klaar voor de bibliotheek) profiteerden we van een droge periode om nog eens te gaan wandelen in Mettekoven.

Stilte, rust, braambessen, sleedoorn, herfstgeuren- en kleuren: mijn ziel voelde zich zalig!

AA084575

AA084576

AA084578

AA084580 Foto’s Roger

Aan de rand van een spruitjesveld ontmoetten we weer die hallucinogene doornappel!

De doornappel (Datura stramonium) is een plant uit de nachtschadefamilie (Solanaceae). Het is een zeer giftige plant die hallucinogene alkaloïden bevat.

AA084585 Foto’s Roger

Na het avondeten (ik had nog eens osso bucco op mijn manier klaargemaakt) en nog een uurtje lectuur op papier, viel ik op deze tekst en dat filmpje over statines (jammer genoeg voor sommigen weer in het Frans). Waarom blijven artsen toch die gevaarlijke en nutteloze medicijnen voorschrijven (jawel, Roger slikt die ook!)?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten