maandag 10 april 2023

Over een wandeling en het kloosterleven

Tussen onze brunch en ons avondeten zijn Hendrik en Debby vandaag gaan wandelen. Roger had geen zin om mee te gaan en ik vermoedde (terecht, denk ik) dat ik het nog steeds niet zou aankunnen, de 16 kilometer die ze hebben afgelegd. Debby maakte enkele foto's (waarvan enkele hieronder) waar ik echt nostalgisch van werd naar onze eigen vroegere wandelingen:

 




Ik wandelde dus niet mee maar ondertussen heb ik, voor ik ons avondeten bereidde, onder andere gekeken naar deze video over bepaalde aspecten van het kloosterleven. Voor mij is Pasen immers niet enkel het belangrijkste feest van het Christendom maar die dag heeft voor mij vooral een heel speciale spirituele betekenis. En het monastieke leven heeft me altijd gefascineerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten