dinsdag 30 mei 2023

Een boeiend relaas

Roger moest weer naar het Leuvense vandaag; om een familiale zaak te regelen met zijn zussen en broer. Ik bleef thuis. 

Buiten wat huishoudwerk en lectuur mailde ik even met Matadi-vriend Lieven P. die me een prachtig relaas stuurde over zijn vormsel (samen met mij op 5 juni 1960), de opstand van begin juli 1960 die hij in Matadi meemaakte en zijn vlucht naar België.  Mijn moeder, mijn zus en ik zijn op 17 juni 1960 al terug naar België gevlogen en we hebben die opstand dus niet meegemaakt. Mijn vader (die op dezelfde boot als Lieven naar Europa vluchtte - maat ze wisten het niet van elkaar) wel maar hij heeft ons het verloop ervan nooit zo levendig en met zoveel details verteld als wat ik in het relaas van Lieven lees. Bedankt, Lieven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten