woensdag 26 december 2012

Heel luie regendag!

Maar wat kan ik genieten van het niets doen! Nu, “niets”  is niet helemaal juist. Ik heb even met Nany gebeld, we hebben gelezen, genoten van de vele vogels op het terras (nadat we een hele tijd vreesden dat er geen enkele vogel op onze vetbollen zou afkomen, kregen ze vandaag plotseling het bezoek van merels, boomklevers, meesjes, mussen en roodborstjes), mails beantwoord, naar een aflevering van Star Trek gekeken (maar vond deze  niet zo denderend: het leek wel een verplichte anti-drugaflevering) en genoten van een hartverwarmend filmpje dat een vriendin mij opstuurde:

Kerstsfeer zoals ik me herinner!

 

Waarschijnlijk had mijn (Matadi-) vriendin door dat ik de sfeer uit onze kinderjaren miste?

En deze avond heb ik gekookt met wat ik in huis had (zelfs om boodschappen te doen, waren we te lui): tongfilets en courgette (met look en ui in olijfolie gegaard), met weer eens een mosterdsausje op basis van sojaroom. Je zou denken dat die zaken niet bij elkaar passen, maar niets is minder waar: het was heerlijk, zei ook Roger!

Eergisteren had ik voor één keer geluisterd naar de volledige Kerstboodschap van de koning van België en heb ik me er heel erg aan geërgerd. De kranten staan er vol van (heb ik vandaag gemerkt), dus ga ik mijn vredig gevoel niet op het spel zetten door er hier en nu nog eens op in te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten