zaterdag 15 december 2012

“Kerstsfeer” in Tongeren

Het was mooi weer deze middag en ik weet dat Roger soms graag in een stad rondloopt. Dus stelde ik voor naar Tongeren te rijden en daar een uurtje of zo rond te stappen. Normaal gezien vind je daar nog vrij veel rustige plekjes en de echte winkelstraten zou ik er even bijnemen om Roger plezier te doen.

Ik dacht er echter niet aan dat het zaterdag was en dat we vlak voor kerstmis staan: er liep dikwijls “te veel volk in onze weg” zoals ik het op een zeker ogenblik oneerbiedig uitdrukte toen we door al die drukte verplicht werden te slenteren.

Al bij het binnenrijden in Tongeren werden we de zogenaamde “kerstsfeer” gewaar: overal lichtjes, Kerstmannen en andere versieringen. Maar de koe hieronder sloeg toch alles (ik vermoed wel dat het als grap bedoeld is):

PC153465 Foto Roger

Eerst voerde onze wandeling ons nog langs vrij rustige plekken zoals de watertoren en  het Onze Lieve Vrouw-college.

PC153467

PC153469

Tongeren, O.L.V. -college Foto’s Roger

Gaandeweg echter kwamen we in meer bevolkte en soms dus naar mijn zin te drukke straten terecht.

PC153482

PC153483

PC153471

PC153472 Foto’s Roger

Na bijna anderhalf uur stappen, zochten we de rust en de stilte van de basiliek op, waar ik stilletjes genoot van een heel ander soort kersttaferelen.

PC153480

PC153481 

PC153474

PC153476  Foto’s Roger

Toen we de kerk buitenkwamen, was de zon verdwenen en de lucht heel grijs geworden, zo grijs dat we dachten dat we sneeuw zouden krijgen (maar blijkbaar vergisten we ons). We liepen terug naar de auto en onder weg ontmoetten we dit (Franstalig!) plaatje aan de ingang van een tuin:

PC153473 Foto Roger

Is die hond inderdaad zo vreselijk dom dat men het nodig vond daar op te wijzen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten