woensdag 27 november 2013

Elena is moe en Matthias profiteert ervan

Elena bleek doodmoe toen we haar aan school afhaalden: ze viel in slaap onderweg naar Lutti en bleef dus met mij in de auto terwijl Roger Matthias bij de onthaalmoeder afhaalde. Die bleek goed wakker, want hij heeft onderweg naar huis constant zitten kraaien en lachen. Zelfs dat wekte Elena niet!

Thuis konden we haar jas en schoenen uittrekken en haar op bed leggen zonder dat ze wakker werd, en ze heeft geslapen tot 16 uur! Ik zei tegen Roger dat volgens mij dat schoolgaan voor zulke jonge kinderen te zwaar is; maar toen haar mama thuiskwam, vertelde ze ons dat Elena deze ochtend al om 5:20 uur aan hun bed stond en absoluut weigerde weer te gaan slapen! Binnenkort komen de kleinkinderen hier even logeren: ik hoop dat ze ons op een redelijker uur zullen wekken!

Matthias kreeg nu al onze aandacht tijdens en na het eten en daar leek hij echt van te genieten!

PB275967

PB275968

PB275969 Foto’s Roger

Nadat Elena eindelijk wakker werd, aten de kindjes een vieruurtje en gingen we even wandelen. Elena bewonderde de “oranje lucht” en de paarden, raapte bladeren op en zong liedjes over Sinterklaas. Matthias keek rond en kraaide.

Toen we terug thuis waren, was het Matthias die begon in zijn ogen te wrijven. Hij deed een dutje tot ongeveer 19 uur. Toen hadden Elena, Roger en ik al gegeten (de papa van Elena en Matthias was deze avond naar een vergadering) en was Elena klaar om naar bed te gaan. Matthias kreeg een flesje melk en uiteraard Elena ook nog eentje.

Nadat Elena haar verhaaltje had gekregen en naar dromenland was vertrokken, bleef Matthias nog even op en weer genoot hij duidelijk van het feit dat hij alle aandacht kreeg.

Hij lijkt me wel iets rustiger te zijn dan zijn zus! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten