zaterdag 28 oktober 2023

Heimwee

De kindjes slapen eindelijk

Ik heb het tijdens onze gesprekken niet gehad over het overlijden van Rogers nicht (ze kenden haar niet en waren zelfs heel verwonderd toen ze van hun mama hoorden dat die overleden politica, waar de krant over sprak, de nicht was van hun opa). 

Maar nu zit ik wel na te denken. Wat zal er gebeuren met haar honden (Roger wil geen dieren meer en ik weet dat het nichtje dat ons belde zelf al vrij veel dieren heeft)? Wat gebeurt er met haar huis? Zullen we dus nooit meer naar Wellen gaan, waar we vroeger bijna elke week "tante Laure" (Rogers tante, de moeder van Jeannine) bezochten en later, wel minder vaak maar toch geregeld, met Jeannine gingen filosoferen? 

Jeannine heeft weer een hoofdstuk van ons leven afgesloten (en het laatste hoofdstuk van haar eigen leven), bewust blijkbaar en dus helemaal in lijn met haar opvattingen. Ikzelf blijf me wel vragen stellen over die "oplossing".

Het waren vooral zij en haar moeder, "tante Laure", die me in 1993 "goesting" gaven om Roger te volgen toen hij opnieuw naar zijn "roots" in Haspengouw wilde (toen wist ik nog niet dat ik, via mijn vader, hier ook verre familie had) en we dus dit huis kochten waar we de eerste jaren enkel onze weekends doorbrachten. 

En ik vond het toen telkens zo tof als we tijdens zo'n weekend tante Laure en later Jeannine bezochten. 

Het is weer allemaal voorbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten