zondag 1 oktober 2023

El laberinto del fauno

Het was een rustige zondag. Enkele opruimwerkjes maar, vermits het zondag is, geen slavenwerk. 😀

Terwijl we enkele zaken in het poortgebouw opruimden (en van de herfstzon genoten) vraagt Roger mij plotseling of ik me een Spaanse film herinner waarin het ging over een labyrint en de terreur in Spanje onder het regime van Franco. Ik moest eerlijk toegeven dat ik het mij allemaal maar heel vaag herinnerde. Eigenlijk herinnerde ik me enkel het labyrintgedeelte. De titel van de film waren we allebei vergeten.

Een paar uur later zei Roger me dat hij de naam van die film heeft teruggevonden en dat we de film hebben. Na ons avondmaal (eenvoudig maar lekker: lamssteak met prinsesboontjes), de afwas enzoverder, besteedde ik ongeveer twee uur aan het opnieuw bekijken van "El laberinto del fauno" en ik herinnerde me plotseling alles. Waarschijnlijk had mijn geheugen "met opzet" de gruwelijke politieke aspecten van de film niet opgeslagen om enkel de poëtische delen ervan te onthouden.

Het was wel een hele mooie film

Geen opmerkingen:

Een reactie posten