dinsdag 14 november 2023

Drukke, natte familiedag

Het heeft praktisch de hele dag pijpenstelen geregend (gelukkig met minder erge gevolgen dan in de Westhoek). 

Kort na de middag reden we (met moeite, je zag slechts enkele meters voor je uit door de stortregens) naar het Leuvense, waar we Matthias en Eva oppikten terwijl ze braaf samen van school naar huis liepen, de gietende regen trotserend in hun warme regenkleren. Samen reden we naar het centrum van Leuven waar we Elena, die met zulk weer met de auto naar school was gebracht 's ochtends, oppikten vlak bij haar school (ik had haar onderweg gebeld waar we op haar zouden wachten).

En dan reden we "naar huis" waar Roger ons afzette om zelf meteen verder te rijden naar zijn zus L. Ik zorgde voor een vieruurtje, de kindjes maakten hun schooltaken en we speelden en praatten tot dochterlief thuiskwam, kleddernat.



Kort daarna kwam ook Roger terug van bij zijn zus, een beetje later gevolgd door schoonzoon en Zeger die ook meer dan druipnat was geworden op zijn fiets.

We aten, praatten, lachten veel, maakten plannen, vertelden over school en het werk, over onze bezigheden. Terloops vroeg dochterlief me of ze me zou plezieren door nog een trui (zelfde model als de trui die ik droeg, een geschenk van haar) voor mij te naaien. Uiteraard! 'Of heb je liever dat ik een nieuwe handtas maak?' vroeg ze. Na enige aarzeling, besloot ik dat ik voldoende handtassen heb (en eigenlijk steeds dezelfde gebruik).

We reden terug naar Haspengouw (eindelijk zonder regen) en thuis haalde Roger plotseling een mooi lederen handtasje uit de koffer van de auto:


Het is een handtasje dat hij 51 jaar geleden had meegebracht uit Ierland voor zijn zus L. Nu gebruikt ze het niet meer en ze gaf het hem terug... waarop Roger het mij cadeau gaf! Toch weer een handtas bij dus! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten