donderdag 30 november 2023

Ik luisterde nog even naar Sadhguru

Nadat ik daarstraks voldoende heimwee had beleefd bij het overtikken van vroegere dagboeken en na Rogers thuiskomst keek ik nog even naar de raadgevingen van Sadhguru die ik geregeld raadpleeg. Deze keer ging het over opvoeding. Ik merkte dat ik onbewust de meeste van zijn raadgevingen heb toegepast met onze kinderen (misschien omdat ik  "Uw kinderen zijn uw kinderen niet" in "De profeet" van Kahlil Gibran had gelezen toen ik zwanger was van ons eerste kind?). 

En ik merk, met veel voldoening, dat dochterlief en schoonzoon ook (onbewust?) de "kindjes" zo opvoeden door (onder andere): ze over eender wat vragen te laten stellen, ze niet in een bepaalde rol te duwen, hen geen vooroordelen aan te praten,  ze op tijd en stond los te laten (daar heb ik zelf een beetje moeite mee gehad, ik geef het toe, maar ik was echt een kloek) en vooral: door zelf authentiek te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten