donderdag 16 november 2023

Waarom liegen tegen ChatGPT?

Ik heb inderdaad "gelogen" tegen ChatGPT: ik vroeg een recept met ingrediënten die "ik in huis had". Waarom ik gelogen heb (want in feite somde ik de ingrediënten op die ik sowieso wilde gebruiken)? Omdat ik wilde weten of ChatGPT mij een voorstel zou doen met meer ingrediënten dan ik had voorgesteld.

En dat deed die inderdaad. Nu vraag ik me af of ik een ander voorstel zou gekregen hebben als ik had gepreciseerd dat ik echt enkel die ingrediënten in huis heb?  Misschien moet ik dat morgen eens proberen? 

1 opmerking:

  1. Ik heb het deze avond geprobeerd met echt een minimum aan ingrediënten en er specifiek aan toegevoegd dat ik niets anders in huis had. ChatGPT heeft daar echt mee rekening gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen