donderdag 16 november 2023

Herfstwandeling

Roger had vandaag in het Leuvense afgesproken met zijn broer en twee van zijn zussen om nog een familiezaak te regelen. Ik bleef thuis omdat ik nog wat werk had. Maar ik nam ook de tijd om deze prachtige (virtuele) ASMR- herfstwandeling te maken.  Wat mis ik dat soms (hoewel, het regent zo vaak de laatste tijd dat een wandeling me nu helemaal niet aangenaam lijkt)!

Ik heb ook iets getest. Hoewel ik precies wist wat ik zou klaarmaken voor deze avond (namelijk, buiten een groentesoepje, gegrilde zalm met in olijfolie gebakken oesterzwammen en look), vroeg ik ChatGPT mij een idee te geven voor een gerecht met de ingrediënten die ik zogezegd in huis had (in feite de ingrediënten die ik wilde gebruiken). ChatGPT stelde een gerecht voor dat ongeveer hetzelfde was als wat ik van plan was te maken, maar voegde daar witte wijn aan toe (een ingrediënt dat niet op mijn lijst stond dus). Ik vond dat geen slecht idee en, omdat daarvoor een fles witte wijn openen me overdreven leek, deed ik een goede scheut droge sherry in mijn bereiding. Ons avondmaal was heel lekker! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten