zaterdag 13 april 2024

Slavendrijver?

Telefoontje van broertje deze middag, die vraagt hoe ik het stel. 'Vrij goed maar ik doe niet veel en speel "slavendrijver" tegenover Roger', antwoord ik. 'Deed je dat al niet dan?', plaagt hij me. 

Na een telefoontje met dochterlief en haar gezinnetje (schoonzoon verjaart vandaag) even over en weer gemaild met Zeger. Ik zeg hem ook dat ik me precies een slavendrijver voel. 'Goed zo', plaagt hij op zijn beurt!

Nog later krijgen we even bezoek van de aannemer. Roger had me al verteld dat hij en Rogers jongste zus hadden gezorgd voor al die hulpmiddelen waar ik gebruik van maak (krukken, rolstoel - de rollator hebben we gehuurd). Hij geeft me een rollator cadeau, in veel betere staat dan de gehuurde - die Roger maandag zal terugbrengen. Hij vertelt ons ook dat hij onlangs in het Leuvense heel toevallig een vrouw uit ons dorp heeft ontmoet... die blijkt AM te zijn!

Nog later heb ik Roger weer aan het werk gezet nadat ik had geïnformeerd naar de inhoud van de koelkast en proviandkast. 

Ben ik echt een slavendrijver? In elk geval, dankzij mijn "slaafje" aten we deze avond heel lekkere linzensoep.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten