vrijdag 18 november 2011

Vergadering en etentje voor de medewerkers aan de Limburgse monografieën

De voorzitter van de KVLS, Edith Oeyen, wilde deze avond de medewerkers aan de Limburgse monografieën (en hun partners) eens bij elkaar hebben voor een etentje in Beverlo.

Daar trokken we dus naartoe tegen 19 uur, na voor mij weer een dag vertalen en toch ook precies een half uurtje wandelen in Heers.

Natuurlijk werd er gesproken over “zaken”, maar we hebben vooral heel lekker gegeten en gedronken in het “Bakhuisje”. Echt aan te bevelen, die gelegenheid! Het eten was ontzettend lekker, niet te vet, heel verzorgd, je kreeg veel groente en je kreeg meer dan genoeg (al was het niet zo overdadig dat ik daarna een ongemakkelijke maag had). Voor het eerst ontmoette ik Jo Corstjens (in de colofon van de monografieën staat hij als “adviseur”, maar ik weet dat hij zelf al enkele van die boekjes heeft geschreven) en zijn echtgenote. Heel aangenaam gezelschap. En uiteraard was Jan Gerits, de hoofdredacteur, ook van de partij. Zijn vrouw Andreia kon er jammer genoeg weer niet bij zijn.

IMG_1370 Roger en Jan (eigen foto)

IMG_1371 Jan en Edith (eigen foto)

6407209261_5ccdb6e0f4_o Jo en echtgenote (eigen foto)

PB180272 

PB180273(foto’s Roger)

Het enige dat ik wel weer gemist heb, is een sigaret kunnen roken na het eten!

We waren iets voor middernacht terug thuis, waar ik nog gauw een vertaling heb afgerond.

2 opmerkingen: