vrijdag 18 juli 2014

33°c in de schaduw!

‘Ik zal die kamer wel stofzuigen’, stelde Roger voor toen ik aan mijn schoonmaakuurtje wilde beginnen. Dat gaf me de tijd om de keuken op te ruimen en maakte dat we sneller dan voorzien klaar waren met de huishoudelijke taken (en, vermits we deze avond mosselen aten, moest ik zelfs niet voor het eten zorgen: die maakt Roger altijd klaar).

We zouden dus gaan wandelen… Maar waar? Het was buiten iets meer dan 30°C, binnen rond de 28°C. Koelte wilden we!

Het werd het domein Nieuwenhove (Sint-Truiden) waar we een klein uurtje rondwandelden in het koelere bos. Daarna gingen we iets drinken op het terras, in de schaduw. Al snel stelde ik vast dat ik zowat smolt van de hitte. Volgens mijn smartphone was het daar dan ook 33°C in de schaduw!

Sint-Truiden: Domein Nieuwenhoven

Sint-Truiden: Domein Nieuwenhoven Foto’s Roger

Deze avond, na onze lekkere mosselen en een klein uurtje lectuur (ik begin erin te geraken, in dat boek, en weet nu wat mij oorspronkelijk hinderde: de wat afstandelijke toon van de godsstandpunt nemende auteur; maar het went) stelde Roger weer een wandeling voor in de velden rondom ons dorp. Het was iets koeler geworden, maar nog warm genoeg om bezweet thuis te komen.

P7170144 Foto Roger

Voor de zoveelste keer stelde ik vast dat als je hier in de velden rondloopt, je niet zou zeggen dat er zich in de omtrek zoveel dorpen en  enkele steden bevinden. Glimlach

P7180211

P7180214 Eigen foto’s

Was het deze ochtend of gisteren avond? Op de radio hoorden we zeggen: ‘Slecht nieuws dus’, in verband met het neergeschoten vliegtuig. Roger en ik reageerden tegelijk: ‘Nee, goed nieuws voor de pers, nu kunnen ze tenminste beginnen gissen en hebben ze iets om over te schrijven, de gieren!’

Jawel, Roger en ik vinden dat voorval vreselijk, maar geef toe, daar moeten de media het toch van hebben?

2 opmerkingen:

  1. maar wel heel erg voor de nabestaanden, ook uit Brasschaat zaten mensen in het vliegtuig. Stel je maar voor dat je buurvrouw erbij betrokken was. En sommige mensen moeten hun gevoelens uiten, en misschien dank zij de media deze mensen naar buiten durven komen met hun gevoelens van onrechtvaardigheid. B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben het daar al uitvoerig over gehad hé. Inderdaad moeten de media ons op de hoogte brengen, maar ze mogen het volgens mij niet "uitbuiten".

      Verwijderen