maandag 13 april 2015

“Appelsoep”, zei Matthias

Ik ga jullie niet lastig vallen met weer een uitgebreid relaas over deze dag: wat wij kochten tijdens onze wekelijkse boodschappen gaat jullie niet aan, wat ik daarna deed in het huishouden interesseert jullie waarschijnlijk niet en over de interessante vertaling waar ik tot voor kort aan werkte, mag ik niets vertellen.

Wel wil ik het even hebben over iets waar ik de hele dag aan terugdacht.

Matthias speelt graag met het speelgoedfornuis bij Lutti (hetzelfde als wat Sinterklaas hier een paar jaar geleden bracht voor Elena). Hij bereidt er vooral “soep” op. En de laatste keer dat wij hem afhaalden, zei hij dat het “appelsoep” was. Lutti legde ons uit dat hij een plastic groene paprika legt in een speelgoedcastrol en denkt dat hij er een appel heeft in gelegd. Vandaar de benaming “appelsoep”.

Voor het paasfeest bij zijn ouders had ik broccolisoep klaargemaakt. Groene soep dus.

‘Appelsoep, opa’, zei Matthias. En, omdat wij allemaal in de lach schoten, herhaalde hij het enkele keren: ‘Appelsoep, opa; appelsoep, oma!’

Hij leek zeker van zichzelf: het was echt appelsoep volgens hem!Knipogende emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten