zondag 26 april 2015

Erfgoeddag Haspengouw

Ondanks de regen gingen we naar Heks waar Jos V. ons een deskundige en boeiende uitleg gaf over de geschiedenis en het erfgoed van de mooie kerk.

A4262960

A4262978

A4262974 Jos V. en Tony, de secretaris van Heemkunde Groot Heers

A4262966 Ik zit hier te wachten op het orgelconcert (deze foto om te bewijzen dat kleuren van mijn haar nog niet meteen aan de orde is Glimlach. Een pruik misschien wel om mijn haarverlies te verdoezelenTeleurgestelde emoticon )

A4262982 Foto’s Roger

Na het prachtige concert gingen we naar het lokaal van Heemkunde Groot Heers waar een tentoonstelling aan de gang was, met vooral oude objecten uit de collectie van een andere Jos V.

A4262986

A4262988

A4262983

A4262984

A4262989 Jos weet niet waarvoor het kistje op de drie laatste foto’s dient. Ons deed het vaag denken aan het kistje dat Spaanse schoenpoetsers destijds bij zich hadden, alleen staat de versiering op het schuine oppervlak dan wel in de weg van de te poetsen schoenen. Weet iemand wat dat kan zijn? (Foto’s Roger)

Nadat we iets hadden gebruikt in de cafetaria achter ons heemkundelokaal vertrokken we naar het klooster van Colen in Kerniel. Waar we zochten naar het schilderij waar Katrien Houbey het over had in haar lezing van 9 april.

A4262990 Foto Roger

En dan was het tijd om naar huis te gaan. Waar ik nu, na het koken, het avondeten, een uurtje lectuur (jawel, met een blokje zwarte chocolade smeltend op mijn tong) en de kranten online doornemen, ga kijken  naar een aflevering van Star Trek Glimlach.

2 opmerkingen:

  1. haar verlies zit wel in de familie he. Wat een beetje kan helpen is je haar iets korter zodat het minder doorhangt, dat geeft soms de schijn van meer haar te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet ik allemaal! Maar Zeger (onze kenner op dat gebied) zegt dat korter haar me nu ineens 10 jaar ouder zal doen uitzien... En dat vind ik niet zo plezant!:-)

      Verwijderen