zondag 4 december 2016

De pc heeft zichzelf hersteld

Hendrik was hier dit weekend: we hebben gewassen, gekookt, boodschappen gedaan, gepraat, naar een film gekeken enzovoort.

Maar ik wilde het over iets anders hebben. Sinds enkele dagen kon ik geen films meer bekijken op mijn scherm. 'Geen nood,' dacht ik, 'Hendrik zal dat wel in orde brengen.'
'Ik kijk er eens naar,' zei hij inderdaad toen we vrijdagavond thuiskwamen van het station. Ik begon ondertussen te koken.
Ineens komt Hendrik naar de keuken en zegt me: 'Jouw pc vond het blijkbaar nodig te herstarten... En daarna was er geen enkel probleem meer om films te bekijken.'
Ik dacht dat Hendrik een grapje maakte (en dat hij dus zelf het probleem had opgelost) maar nee, het is naar het schijnt inderdaad zo dat als de pc "gewaarwordt" dat er ergens iets misgaat, hij dat gaat proberen zelf te herstellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten