dinsdag 22 november 2022

Verjaardag

"Vandaag zijt ge een jaar ouder dan gisteren, want zo werken verjaardagen", schreef Zeger me deze ochtend. Eigenaardig, inderdaad!

Ik kreeg nog veel andere mails, kaartjes, berichten, een telefoontje van V. en felicitaties van vrienden die ik door omstandigheden (sanitaire crisis, ziekte, etc.) al lang niet meer gezien heb (ik moet echt eens tijd zien te vinden voor hen). Lang gechat met Elena ook. We hadden het onder andere over wat we zouden eten en ze bracht me op een idee: in de plaats van een gehaktbroodje met knolselderpuree, maakte ik een gegratineerd ovengerecht met gehakt en knolselder klaar. Dat we aten na een glaasje Amontillado met olijven en een bord groentesoep. Vrij sober maar lekker "feestmaaltijd".

Deze avond hebben Roger en ik nog gekeken (tegelijkertijd maar elk op zijn scherm) naar een interessant interview met Mattias Desmet, over de psychologie van het totalitarisme. Vrij lang maar boeiend (het ging onder andere over politiek, wetenschap, spiritualiteit en natuur). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten