dinsdag 24 december 2013

Kerstmis

We gingen deze middag Zeger afhalen in Leuven, daarna Nany en uiteindelijk Hendrik die bij Sam was. Sam kwam deze keer nog niet mee naar het kerstfeest bij mijn broertje: ze had haar eigen kinderen bij zich deze week. Enerzijds vond ik dat jammer, maar het zou inderdaad onverwachts wat te veel volk aan tafel geworden zijn bij mijn broer en schoonzus.

Ondanks Sam’s afwezigheid, hoewel Anneke er niet meer bij is (en er nooit meer bij zal zijn waarschijnlijkBedroefde emoticon), ondanks het feit dat onze dochter en  haar gezinnetje dit jaar andere verplichtingen hadden (ze belden ons wel even rond 21 uurGlimlach) werd het voor mij een bijna  even zalige en gezellige Kerst als tijdens mijn kinderjaren!

Voor Roger echter niet, denk ik: hij heeft alles bij elkaar bijna zes uur moeten rijden vandaag… En dat met een felle regen die de hele dag aanhield, en enorme windvlagen. Ik rij niet, maar ik werd er zelf zenuwachtig van!  Ik vraag me dan telkens af hoe Roger zich dan voelt? En hoe hij het volhoudt?!

En hij heeft serieus moeten letten op zijn drankgebruik (zeggen dat mijn broertje voor zo lekkere wijnen had gezorgd), want na het feest brachten we eerst Hendrik terug naar Sam en Zeger naar Leuven (weer met een zo felle regen dat je soms niets voor jou zag) en reden we daarna pas naar huis.

Nany blijft dit jaar gelukkig slapen bij mijn broertje en schoonzus.

2 opmerkingen:

  1. ja heb aan jullie gedacht gisteren avond, zo'n buien! Drinken daar moet iedereen opletten, behalve als je thuis blijft. Eigenlijk hadden jullie toch bij mama kunnen slapen!
    ps de soep was heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik heb je uitgelegd waarom hé. Daarbij, Zeger had al heel vroeg een afspraak.
      Het vlees was ook heel lekker!

      Verwijderen