donderdag 12 december 2013

Zware dag!

Ik heb vandaag 12 bladzijden vertaald en een eerste keer nagelezen, een hele prestatie dus!

Daarbij heb ik zelfs tijd gemaakt voor een wandeling, deze keer in Vechmaal (dat was mogelijk omdat Roger in mijn plaats voor het avondeten zorgde, maar zelf heb ik wel geen tijd gevonden om de keuken en de badkamer al was het maar een heel oppervlakkige beurt te geven zoals ik zinnens was: hopelijk komt er deze dagen geen onverwachts bezoek! Glimlach)

Het was heel koud tijdens de wandeling en ik vroeg me af (terwijl ik de prachtige roze-rode lucht bewonderde die we nu al bijna een week krijgen maar die Roger niet lijkt op foto te kunnen vastleggen) hoe ik zal zorgen dat Roger voldoende beweging krijgt eens het echt zal winteren?

Deze avond had Heemkunde Groot Heers een lezing gepland, onder andere over het drieslagstelsel in Haspengauw. Eerst wilde ik thuis blijven voortwerken aan de vertaling en zelfs wat aan het huishouden doen, maar Roger drong aan, en dus ging ik mee.

Hoewel er interessante dingen werden verteld, had ik voor de pauze constant de neiging in slaap te vallen. Na de pauze voelde ik me minder slaperig, maar besefte ik wel dat ik niets zou onthouden van de lezing: ik heb geen auditief geheugen en onthoud dus maar flarden van een lezing zonder schriftelijk (en liefst goed gestructureerd) resumé. 

Thuis vond ik een mailtje van Edith, de voorzitter van de KVLS. Jan Gerits blijkt erg ontevreden over de lay-out van zijn essay in het laatste nummer van Oostland. Ik heb aan die tekst niets veranderd tijdens mijn correcties, maar inderdaad, ik herinner me dat ik me afvroeg waarom Jan ineens, tegen zijn klassieke gewoonte in, weblinks had toegevoegd aan zijn eindnoten. Maar kom, als het geen fouten zijn, is het niet mijn taak om er iets aan te veranderen. Ik had wel naar Edith gemaild dat ze moest oppassen: actieve weblinks ogen immers niet mooi op papier! En met die opmerking werd inderdaad geen rekening gehouden.

Nu blijkt echter dat niet Jan die linken had toegevoegd! Wie dan wel?

Vrienden, uiteraard vond ik geen tijd om jullie mails te beantwoorden, sorry hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten