woensdag 20 augustus 2014

Wandeling in Broekom (onder andere)

Terwijl ik een hele poos aan telefoon hing (in het Frans met de tweede vrouw van mijn aangetrouwde oom – de schoonbroer van mijn vader - over een nakend feest voor de 50 jaar van haar stiefzoon, zijnde mijn volle neef – in de betekenis van “cousin” – en daarna in het Nederlands met mijn moeder Nany om haar te vragen die dag vrij te houden: zij is immers de meter van die neef en wordt dus ook op dat feest verwacht) heeft Roger een zesde (klopt dat? Ik ben de tel kwijt) aanhangwagen gevuld met hout uit de tuin.

Toen ik hem wilde helpen de vracht weg te brengen, vertelde hij me dat hij nu eerst even wilde rusten: het waren deze keer heel zware houtblokken naar het schijnt.

Ondertussen had ik van Jan Gerits richtlijnen binnengekregen voor het invoegen van foto’s in de volgende Limburgse monografie. Ik was daarmee bezig toen Roger mij vroeg of we niet even gingen wandelen. Dat moet hij mij zelden twee keer vragen! Glimlach

Het werd Broekom, waar we weer het geluk hadden geen regen te krijgen ondanks de zwaarbewolkte lucht. Het werd weer klimmen tot en met maar het was de moeite waard! Deze keer wel vrij veel mensen ontmoet, waaronder, denk ik, een delegatie mentaal gehandicapten die volop leken te genieten!Glimlach

P8200350

P8200351 Eigen foto’s

P8200629

P8200630

P8200632

P8200621

P8200622 Foto’s Roger

Thuis werkte ik nog een paar uur voort aan die Limburgse monografie voor we “aperitiefden” met droge Oloroso-sherry en de olijven die we gisteren kochten, terwijl ik zorgde voor het avondeten.

Terwijl ik na het avondmaal lag te lezen en daarna eindelijk mails van vrienden beantwoordde, verdween Roger weer in zijn houtatelier waar hij zorgde voor het laatste houten zwaard.

Zwaarden Foto Roger

Ondanks de dreigende lucht dus geen regen gekregen vandaag… maar ook niet die zesde (ik heb het nagetrokken: het is inderdaad de zesde) aanhangwagen afgeladen. Nu, ik herhaal het constant: werk moet je zoveel mogelijk doseren! Glimlach

2 opmerkingen:

  1. toch wel mooie luchten tegenwoordig he b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hou daar eigenlijk meer van dan van een azuurblauwe lucht!

      Verwijderen